Hopp til hovedinnhold

Kia elbil-service til fastpris!

Vi tilbyr fastpris på elbilservice for Kia. Her finner du informasjon om priser og serviceintervaller på Kia elbiler.

Bestill time til service

Følger du bilens serviceprogram sikrer du garanti og muligheten for å reklamere. En bil som blir tatt godt vare på, varer også lenger.

Illustrasjon av bil på service hos bilverksted.

Priser på Kia elbil-service

Kia elbil-service liten: Soul, e-Soul, e-Niro: 3 790 kr
Serviceintervall: 1 / 3 / 5 år – 15 000 / 45 000 / 75 000 km osv.
Pris inkludert bremsesmøring.

Stor service Soul, e-Soul, e-Niro: 5 690 kr
Serviceintervall: 2 / 4 / 6 år – 30 000 / 60 000 / 90 000 km osv.
Pris inkludert bytte av bremsevæske, bremsesmøring og pollenfilter.

Service EV6 og Niro EV: 7 490 kr
Serviceintervall: Hvert 2. år eller 30 000 km (det som inntreffer først).
Prisen inkluderer bytte av bremsevæske, bremsesmøring og pollenfilter.

Skifte av batterikjølevæske: 3 900 kr
Serviceintervall: Hvert 3. år / 60 000 km. Dette gjelder nye e-Soul og e-Niro.

Skifte av e-Call batteri: 2 490 kr
Serviceintervall: Hvert 3. år (e-Soul) og hvert 4 år (EV6 og Niro EV)

Kia elbil-service

Det er like viktig å følge en elbils serviceprogram som det er for en bil med fossilt drivstoff. I tillegg til at en elbil som blir tatt vare på varer lenger, gir det deg en ekstra trygghet som sjåfør når du vet at du kjører en bil som jevnlig blir sjekket av fagfolk.

Følger du serviceprogrammet til elbilen din, sikrer du også at nybilgarantien og reklamasjonsrettigheter fortsatt gjelder. Skal du på et tidspunkt selge elbilen din videre, vil et servicehefte som viser regelmessige utførte servicer kunne bidra til å et enklere salg og en bedre pris.

Serviceintervallet på Kia sine elbiler er:

  • Soul, e-Soul og e-Niro: 1 år eller 15 000 km – det som inntreffer først.
  • EV6 og Niro EV: 2 år eller 30 000 km – det som inntreffer først.

Dette gjør vi når elbilen din er inne til service

Vi gjør alt produsenten krever for at Kias 7-års garanti skal gjelde. Hver modell og service har sitt eget skjema med punkter som kontrolleres; under bilen, hjul, bremser, understell, motorrom, lys, eksteriør og interiør. I tillegg byttes filtre og bremsevæske. Har det kommet oppdateringer fra fabrikken, kontrolleres disse. I tillegg kontrollerer vi batteriets tilstand.

Derfor utføres bremseservice på hver service

Bremseservice er obligatorisk og en del av serviceprogrammet til Kia. På en bremseservice demonteres elbilens mekaniske bremser, rengjøres, kontrolleres og smøres. I tillegg til de mekaniske bremsene, bremser også Kias elbiler ved hjelp av motoren, noe som kalles regenerering. Ved vanlig kjøring vil bilens elektroniske motor stå for mye av bremseeffekten. Dette fører til at de mekaniske bremsene arbeider betydelig mindre enn på fossile biler. I kombinasjon med salt og vann fra veien, vil elbilens mekaniske bremser være mer utsatt for korrosjon og at bevegelige deler kan sette seg fast. For at du til enhver tid skal ha den bremseeffekten du forventer, utfører vi derfor bremseservice på hver eneste service.

Bytte av batterikjølevæske

Kia e-Soul og Kia e-Niro benytter seg av batterikjølevæske, eller såkalt Low Conductive Coolant (LCC). Kjølevæsken sirkulerer i batteriet og flere av høyvoltkomponentene for å oppnå effektiv kjøling og oppvarming. Skulle en ulykke eller feil inntreffe, vil kjølevæsken kunne komme i kontakt med strømførende komponenter eller batteri. Dersom kjølevæsken ikke er av typen LCC, vil den kunne bli strømførende og forårsake kortslutning og utgjøre en potensiell risiko for de som skal arbeide på systemet. Over tid tar kjølevæsken til seg partikler som øker væskens strømledeevne. For å ivareta sikkerheten er det satt et intervall for skifte av batteriets kjølevæske på 3 år eller 60 000 km.

Bytte av eCall-batteri

Kia e-Soul og EV6 er utstyrt med et eCall (emergency call)-system som automatisk ringer nødnummeret skulle ulykken være ute. Du kan også manuelt opprette kontakt med nødetatene via SOS-knappen i taket.

Da systemet i tilfellet ulykker må virke uavhengig av bilens systemer, er det montert et backupbatteri (eCall-batteri). For å sikre at systemet fungerer som forventet, har fabrikken satt et skifteintervall på 3 år.

Derfor bør du velge merkeverksted på servicer for elbilen din

Som ditt Kia merkeverksted kan vi Kia. Våre mekanikere er kurset i din elbil, og utfører reparasjoner på en trygg og riktig måte. Vi har all nødvendig dokumentasjon fra fabrikken tilgjengelig slik at vi oppdaterer og utfører alle typer reparasjoner. Vi benytter alltid originale deler som er 100 prosent tilpasset din elbil.

Bilen på verksted - slik fungerer det
1
Bestill time online

Gå til vårt online bookingskjema for service og verkstedbestilling. Legg inn detaljer om din bil, ønsket tjeneste/type service, tidspunkt og sted.

2
Få bekreftelse, pris og oppfølging

Vi gir deg alltid en bekreftelse med pris før vi begynner på jobben. Du får også tilsendt en link til vår digitale Tracker. Der kan du følge hele prosessen, samt legge til og godkjenne nye behov hvis det skulle oppstå underveis.

3
Levere bilen på verksted

Levere din bil på ett av våre merkeverksteder. Du kan vente hos oss eller få leiebil hvis du har behov. Hos de fleste av våre bilverksted bruker vi AutoKey - du kan da levere bilen når det passer deg 24/7.

4
Du får beskjed når bilen er klar til henting

Vi sender deg en SMS når vi har fullført jobben på verksted.