Motor-Trade Trondheim

Mercedes-Benz S-Klasse

280 SE 3,5 Coupe V8, Automat, Takluke, Skinninteriør

Årsmodell1971
GirkasseAutomat
DrivstoffBensin
Kilometerstand210000 km
DrivlinjeBakhjulsdrift
Hestekrefter200 hk

Motor-Trade Trondheim

Adresse: Østre Rosten 8, 7075 Tiller

Totalpris

1 050 000kr
Beregn din månedspris
kr
Månedspris9 551 kr
Bilpris1 050 000 kr
  • Rente: 7.30%
  • Effektiv rente: 7.81%
  • Kredittkostnad: 234 378 kr
  • Kredittkjøpspris: 1 284 378 kr
Låneprisen pr. måned inkluderer etablerings- tinglysning- og termingebyr. Renten er flytende. Egenandel er 35 %, denne kan du endre. Vi tar forbehold om feil i beregning og renter. Etablerings- og tinglysningsgebyr er 4.250. Termingebyr er 85 kr. Begge inngår i månedsprisen.
  • Om bilen
  • Tekniske data
  • Utstyr

INFORMASJON OM BILEN:
Vi er kjempeglade for å ha fått tilliten til å formilde denne flotte bilen, en fin Mercedes-Benz 280 SE 3,5 Coupe.
Bilen fremstår med Tilstandrapport, denne kan vi sende på e-post, dere finner denne lengre nede i annonsen.
Bilen har gått ca 210.000 km som kan dokumenteres av eier. Bilen hadde opprinnelig miles speedometer, men dette ble byttet ut med km speedometer ved 99.000 miles. Nå viser speedometeret 50090 km. Bilen står i vår salgshall og kan besiktiges der. Alle instruksjonsbøker, verktøysett, radio er intakt. Bilen har aldri vært rustsveiset. Bilen fremstår som helt orginal med noen bruksmerker og normal slitasje i henhold til kjørt distanse.

Litt lei oss er vi også, da vi er redde for at den ikke blir synlig i Trøndelag mere.
Dette var i sin tid en skikkelig luksusbil som også var meget kostbar. I 1970 kostet en slik coupe 32 025 DM (tyske mark) i Tyskland og 13 430 Dollar i USA. Akkurat dette eksemplaret er en 1971 års modell og da var prisen 33 690 DM og 13 766 Dollar i USA.

Karosseriet som ble introdusert allerede i 1961, da som 220 SE coupe, ble ikke endret. Derimot så har disse bilene som også kalles flachkuhler, en lavere og bredere grill enn de første W111 coupene (som er den interne betegnelsen på disse bilene). Akkurat denne bilen er en 111 026. Grillen er 10 cm bredere og 7 cm lavere på alle 280 SE 3.5 coupeer og cabrioleter i forhold til 220 SE coupe, 250 SE coupe, 300 SE coupe og de tidlige 280 SE copeene. Fra produksjon i 1969 fikk ikke bare 280 SE 3,5 coupe den nye lave grillen, det fikk også 280 SE coupe, som hadde en rekke sekser.

Andre nye ting med designet var at støtfangerne ble endret og fikk en gummilist som skulle hindre skader på fangeren ved mindre parkeringsuhell. Ytterspeilene ble også endret fra de gamle med svanehals og litt avrundede speil til mer kvadratiske speil med kort kraftig hals. Døråpneren på innsiden gikk også fra å være runde til å bli firkantet. Det samme skjedde med den innvendige dørlåsen, her ble låsknappen som tidligere var rund og helt i chrome, nå endret til å bli avlang med en svart trykknapp i plastikk helt ytterst på knappen. Dashboardet endret seg også fra å tidligere hatt hele instrumentet i tre til at det nå var dekket av skinn i interiørets farge. Hjulkapslene gikk fra å være todelt på 220, 250 og 300 SE coupeer til å nå være laget i et stykke.

Den største forandringen i forhold til alle de andre modellene var kanskje motoren. 220, 250, 280 og 300 SE coupe hadde alle mekanisk innsprøyting med rekkepumpe i litt varierende varianter. Noen av dem hadde to-stempelpumpe og andre seks-stempelpumpe. De var alle dessuten sekssylindrede. 280 SE 3,5 har V8 motor på 3,5 liter som yter akkurat 200 hk eller 147 kw DIN ved 5800 r/m. Målt i SAE er det 230 hk ved 6050 r/m. Dreiemomentet ved 4000 r/m er på 29,2 mkg DIN og 32 mkg SAE ved 4200 r/m. Maks turtall er 6500r/m. Innsprøytingen var meget moderne og helt elektrisk. Systemet heter D-Jetronic og kommer fra Bosch. Systemet har ikke sekvensiell innsprøyting, altså at dysene sprøyter inn bensin etter tenningsrekkefølgen, men har såkalt gruppeinnsprøyting. Det samme grunnsystemet ble for øvrig brukt langt senere på 1990-tallet, da under navnet PMS. To dyser sprøyter gruppevis inn bensin samtidig til hver sine to sylindere. Systemet har overvåking av lufttemperatur, vanntemperatur, undertrykket i motoren og posisjon på gasspjeldet. I tillegg er det brytere i fordeleren som hovedsakelig er med og styrer de åtte dysene sammen med alle andre inngangsverdiene fra de forskjellige sensorene. Styreenheten som bearbeider alle innsignaler, styrer til slutt dysene sin innsprøytingslengde. På 1960-tallet (systemet kom i 1969 på Mercedes) var dette et avansert system som også ble brukt i for eksempel Opel Commodore, Volvo 164 E og Volvo P1800 E og ES.

Bilen på bildet er utstyrt med klimaanlegg, elektrisk soltak, servo, hvit ratt, elektriske vindusheiser, midtarmlener foran og bak, automatgear, nakkestøtter foran, Hirschamnn elantenne, Becker Grand Prix radio og skinnseter. Dette er en amerikansk utgave som ble solgt ny i California, men som senere flyttet til like solfylte Spania. Opprinnelig eier var Barbara Wiener i Los Angeles som kjøpte bilen i 1971. Hun hadde bilen helt frem til 2004. I 2007 styrte den lave grillen snuten langt nordover, helt fra Spania opp til ikke like solfylte Trøndelag. Her har den hatt postadresse siden. Hvor den ender opp nå, etter så mange år i Trøndelag, er ikke så godt å si. Det som er sikkert, er at bilen nå skal selges. For de som er virkelig interessert anbefales en tur opp til Trønderhovedstaden for en nærmere besiktigelse. Bilen har lenge vært eid av et medlem i Mercedes-Benz klubben Midt-Nord og den har vært synlig på mange treff og turer gjennom årene. Familien bilen kommer fra har flere klubbmedlemmer og flere flotte biler er fortsatt igjen i familien. Det krever sitt å holde styr på flere gamle klassikere og dagens eier har bestemt seg for å selge denne bilen. Det hadde vært artig om bilen fant en ny garasje her i Trøndelag, i det minste at den får bli igjen i landet. Det kryr ikke akkurat av disse bilene i Trøndelag eller Norge heller for den delen. Det kryr vel ikke av dem i verden for øvrig heller. Det var nemlig bare laget totalt 4502 biler av typen 280 SE 3,5 cabriolet og coupe til sammen. Av 280 SE 3,5 coupe var det laget totalt 3025 venstrestyrte biler og 245 høyrestyrte. Resten av bilene (1232 st) var cabrioleter. I akkurat året denne bilen er ifra (1971) var det laget 628 stykker. Det har altså på det meste eksistert 628 Mercedes-Benz 280 SE 3,5 coupeer av 1971 års modell. Hvor mange som eksisterer i dag er det nok ingen som kan svare på. Dette har aldri vært noen billig bil og med tanke på at 70 % av alle produserte Pagoder fortsatt eksisterer så er det grunn til å tro at også de fleste av disse enda eksisterer.

Vi har ordnet kickdown på bilen i tillegg til å ha fått fikset eksosanlegget. Ellers har eieren i senere tid, selv byttet veldig mye i forstillingen og reparert soltaket.  Det er en del småsaker til som man kunne ordnet, men eieren selger bilen med disse manglene så får den nye eieren selv avgjøre om det er ting vedkommende kan leve med eller om det skal ordnes.

Ytelser
Effekt 200 HK DIN ved 5800 rpm.
Dreiemoment 285 Nm v 4000 rpm.
0-100 km/t på kun 9,0 sekunder.
Topphastighet på 210 km/t.

Kontakt oss
Daniel Alm, Classic Car teknisk leder (kontaktes via en selger under)
Øyvind Gaustad mobil 93492219 oyvind.gaustad@motor-trade.no
Kasper Vold Qvam mobil 45494797 kasper.vold.qvam@motor-trade.no
Trond Sjøholt mobil 482 63 000 trond.sjoholt@motor-trade.no

VIKTIGSTE UTSTYR PÅ BILEN:
Automatgir
Takluke
Aircondition
Nakkestøtter
Mørke ruter
Skinn interiør

HVEM ER VI
Velkommen til Motor-Trade som er en del av Bertel O. Steen som selger over 15 000 brukte biler i året og er en av Norges største merkeforhandlere. Vi er autorisert merkeforhandler på Mercedes, Peugeot, KIA, Citroen, DS, Smart og Opel.

Finans: Vi tilbyr lån uten krav til egenkapital, slik at du kan finansiere hele kjøpesummen, og vi gir deg inntil 10 år nedbetalingstid. Prosessen er rask og effektiv – vi ordner alt det praktiske for deg, slik at du kan få bilen raskt på veien.   

Innbytte: Vi tilbyr en trygg og smidig innbytteprosess der vi vurderer bilen din og gir deg et konkurransedyktig tilbud uten bekymringer om å selge den gamle på egenhånd.  

https://www.bos.no/alle-biler/innbytte-bil-selge-bilen  

Frakt og levering i hele Norge: Vi tilbyr frakt og levering av din nye bruktbil til hele landet, slik at du kan motta bilen der det passer deg best.  

Velkommen til Motor-Trade Trondheim, din autoriserte Mercedes-forhandler i Trondheim - kun 25 minutter fra Trondheim Lufthavn Værnes, eller 5 minutter fra togstasjonen Heimdal. Vi er fleksibel på levering og henting av kunder både på togstasjon og flyplass.

Ny Personbil:
Thomas Anderssen 40642711 thomas.anderssen@motor-trade.no
Thomas Michael Rodahl 91382342 thomas.michael.rodahl@motor-trade.no
Camilla Okkenhaug 95035853 camilla.okkenhaug@motor-trade.no

Ny Varebil:
Bjørnar Aune 98647813 bjornar.aune@motor-trade.no
Bjørn Håkon Elnan 913 77 930 bhe@motor-trade.no

Motor-Trade Trondheim AS org.nr. 980352706

Velkommen til en trygg og hyggelig handel her hos Motor-Trade og Bertel O. Steen

Vi tar forbehold om feil og mangler i annonsen.

Kontakt oss
Jonas Pettersen mobil 48069899 jonas.pettersen@motor-trade.no

Øyvind Gaustad mobil 93492219 oyvind.gaustad@motor-trade.no

Trond Sjøholt mobil 482 63 000 Trond.sjoholt@motor-trade.no

Sikkert bruktbilkjøp

Det er den gode følelsen som skal gjelde når du kjøper bruktbil – ikke usikkerhet rundt brukshistorien, tidligere eierskap og identitet. Et trygt bruktbilkjøp hos Bertel O. Steen betyr trygghet for deg som er bilens nye eier.

Innbyttegaranti

Vi tar alle typer person- og varebiler i innbytte, dvs. vi kjøper din brukte bil. Du slipper å stå for annonsering og salg selv. Og kjøper du bil av oss, garanterer vi deg innbytte neste gang, du kjøper bil fra Bertel O. Steen.

30 dagers bytterett

Om du finner ut at bilen ikke var riktig for deg kan du bytte til en annen innen 30 dager. Du kan bytte bil i samme prisklasse eller dyrere. Omkostninger ved finans, pant og andre kostnader ikke knyttet til bilen, dekkes av kunde ved bytte av bil. Gjelder kun biler fra forhandlers lager.

Bruktbilgaranti

Alle Bertel O. Steens merker har minimum fem års nybilgaranti, som følger bilen til neste eier. Vår garanti kommer i tillegg til kjøpsloven. Eldre biler har kortere garanti avhengig av alder og kilometerstand.

Fleksibel finansiering og forsikring som passer deg

Bertel O. Steen skreddersyr en finans- og forsikringsløsning som passer ditt behov. Våre forsikringer er spesialtilpasset bilmodellen du kjøper, og ivaretar deg når du trenger dette som mest igjennom våres samarbeidspartnere på finans og forsikring.

Vi kjenner bilens historie

Våre biler leveres med fullstendig servicehistorikk. Da slipper du ubehagelige overraskelser. Bertel O. Steen har oversikten over alle reparasjoner utført på våre autoriserte merkeverksteder.